Vinter, du fina vinter.

Det började snöa i lördags och fortsatte att snöa så nu är det vinter. Det är så fantastiskt vackert och jag hoppas det får ligga kvar. Jag tog några riktigt fina bilder på Adrian när han var ute i snön och tänkte sparka fotboll men han insåg ganska snabbt att det blev alldeles för jobbigt med tanke på mängden snö. Han hjälpte istället mormor att skotta snö på hennes uteplats och det var betydligt lättare.

Vi har haft några riktigt härliga och avslappnande dagar uppe hos min mamma där vi bara mått gott och haft det bra. Jag blev tyvärr förkyld nästan omedelbums när vi kom upp då min lilla bacill smittat mig men jag har kurerat mig genom att vila, tagit många sköna bad, druckit honungsvatten och lyssnat på kroppen. Adrian är som de flesta andra barn sällan eller aldrig särskilt dålig trots att han är förkyld så lite hosta och snuva stoppar absolut inte honom.

Vi åkte hem igår och ja det är vinter här hemma också med snö på marken men inte alls lika mycket som i min hemstad men det är vitt nästan överallt. Det är mysigt men kan helt klart bli ännu mysigare. Om ni inte redan fattat det så älskar jag vintern och när det är vinter så ska det vara rikligt med snö.

Kommentera

